Když se podíváš do vlákna ropa, tak v listopadu jsem otevřel přesně to co navrhuješ (strangle 90/100 pomocí warrantů na ropě). Bylo to druhý nejhloupější obchod s opcema, který jsem udělal a budu spokojený, když se mi to podaří uzavřít na nule.
Teď budu dělat chytrého, protože od té doby intenzivně studuju opce a přečetl jsem několik chytrých knih:
Long Straddle nebo Strangle závisí kriticky na následujících faktorech (seřazeno podle důležitosti):
1. Imlikovaná Volatilita opcí (nebo warrantů, budu psát jenom opce)
2. Čas - musí dojít k velkému pohybu včas než ti warranty expirují
3. Pohyb podkladu
Otevřeš-li Long straddle pouze na základě volatility podkladu, riskuješ, že podklad půjde do strany a ty budeš koukat jak tvojí pozici nemilosrdně užírá čas a snižuje se hodnota nakoupených opcí, pokud dojde ke snížení implikované volatility.
Tebou navržený postup nefunguje dobře protože:
- opce s velkou deltou jsou nejdražší, takže budeš otevírat pozici s velkým nákladem
- ATM opce mají deltu 0,5 to znamená, že pokud se nezmění implikovaná volatilita a neuteče moc času, pohyb o 1 bod procent změní cenu opce pouze o 0,5 bodu. Pokud koupíš opci OTM, je nárůst hodnoty výrazně menší. Ve tvém postupu to znamená, že při pohybu podkladu o 5 procent nevzroste hodnota opce o 5 procent ale o cca 2,5 procenta.
- pokud podklad nevzroste hned nebo začne klesat implikovaná hodnota, tvoje opce ztrácí na hodnotě. Až dojde k pohybu podkladu o 5 procent, nemusí se "zisková" opce vůbec dostat do zisku.
- u warrantů navíc hrozí kurzové riziko. Cena mých warrantů na ropu klesá i proto, že posiluje euro. Dneska jsem třeba na podkladu pár dolarů v plusu, ale kurz warrantu je nižší než, by byl při lepším kurzu
- pokud vzroste podklad o 5 procent, prodáš ziskový warrant, vyděláš 2,5 procenta a pokud nedojde ke korekci, zůstane ti bezcenný warrant na druhé straně a máš ztrátu 47,5 procenta. Věř mi, není tak snadné prodat ziskový warrant
Jinak obecně long straddle (strangle) nakupuj, když: